De laatste post

Het is lang stil geweest op deze site. Ik was met zwangerschapsverlof en maakte daardoor weinig mee op het gebied van stadslandbouw of promoveren. Maar belangrijker misschien nog; ik startte deze site als PhD student, om mijn resultaten te delen en een inkijkje te geven in wat het is om PhD’er te zijn. En ik ben geen PhD’er meer.

Ondertussen heb ik zelfs een nieuwe baan. In januari ben ik begonnen als docent bij de leerstoelgroep Rurale Sociologie (RSO), waar ik ook ben gepromoveerd. Superleuk om weer met iets nieuws bezig te zijn, en ik heb het al erg naar mijn zin. Nu ben ik vooral met (het voorbereiden van) onderwijs bezig – straks is er wellicht ook tijd voor onderzoek.

Toch heb ik besloten met dit blog te stoppen. Ik kan geen inkijkje meer geven in hoe het is om te promoveren, en ik heb voorlopig ook geen onderzoeksresultaten te delen. Mocht ik toch iets kwijt willen, heeft  RSO ook haar eigen blog. Dus bij deze, dit was het 🙂 Dank aan een ieder die mijn berichtjes heeft gelezen en/of me heeft gevolgd. Dat was super!

Tot slot, in de tussentijd heb ik een artikel gepubliceerd, in Local Environment. In het artikel vergelijken we alle zeven tuinen uit mijn onderzoek en onderzoeken we in hoeverre de manier waarop de tuin is georganiseerd van invloed is op het al dan niet versterken van sociale cohesie. We zien verschillen tussen zogenaamde ‘interest-based gardens’ en ‘place-based gardens’, maar concluderen dat buurttuinen van beide typen bijdragen aan sociale cohesie. Wel hebben tuinders op die verschillende soorten tuinen andere motivaties om te tuinieren; voor tuinders op de place-based gardens is het sociale aspect van tuinieren belangrijker. Overigens concluderen we ook dat het sociale aspect desalniettemin meerwaarde heeft voor alle tuinders – ook voor hen die hier niet specifiek gemotiveerd voor waren.

Het artikel is niet vrij beschikbaar (wel via de Wageningen bibliotheek), maar ik kan een aantal gratis downloads ‘weggeven’. Dus, mocht je het willen downloaden, klik dan hier.

Vorige bericht
Een reactie plaatsen

Geef een reactie

